Talas
Belediye Başkanı Mustafa Yalçın tarafından 2 yıl önce Türkiye’de bir ilk olarak
başlatılan Şeffaf Odada Başkanla Baş Başa uygulamasında 100. buluşma
gerçekleşti.
Başkan
Yalçın’ın her hafta çarşamba günü 85 bin nüfusuyla Türkiye’nin en büyük
yedinci, Kayseri’nin ise en büyük mahallesi olan Mevlana’da gerçekleştirdiği
uygulama bu hafta da yine ilgi odağı oldu. Şeffaf Oda’da vatandaşları dinleyen
Başkan Yalçın’a AK Parti Talas İlçe Başkanı Mustafa Kiraz ve yönetim kurulu
üyeleri de sürpriz yaptı. Başkan Yalçın’ı tebrik ederek çiçek takdim eden AK
Parti Talas İlçe Başkanı Kiraz, istikrarlı şekilde devam eden uygulamanın büyük
takdir topladığını vurguladı.
Burada kısa
bir açıklama yapan Kiraz, “Talaslı hemşehrilerimizin hizmete daha hızlı
ulaşmaları adına gerçekleştirmiş olduğunuz Şeffaf Oda’da Başkanla Baş Başa
programının bugün 100’üncüsü yapılıyor. Böyle güzel bir programı istikrarla,
vatandaşın taleplerini dinleyerek, çözüm üreterek devam ettirdiğinizden dolayı
tebrik ve teşekkür ediyorum. Allah sizden razı olsun.” dedi.
“BİZİM İÇİN ÖNEMLİ BİR HİZMET”
Talas
Belediye Başkanı Mustafa Yalçın da, teşkilatın bu duyarlılığından dolayı
duygulandığını belirterek, “Ana kademe, gençlik ve kadın kollarının bu
davranışı bizim için sürpriz oldu. Çok teşekkür ederim. Teşkilatla belediye
olarak her zaman uyumlu çalıştık. Arkadaşlarımızın hepsine teşekkür ediyorum.
Uyumlu çalıştığımız müddetçe de hep başarıya odaklandık. 100 hafta önce Şeffaf
Oda’yı yaptığımızda insanlara çok inandırıcı gelmedi. Hatta geçenlerde sayın valimiz
buraya geldiğinde ‘Ben bunun geçici bir iş olduğunu düşünmüştüm. Kalıcı
olduğunu düşünmemiştim’ dedi. Ama bu bizim için hakikaten önemli bir hizmetti.”
diye konuştu.
“ŞEHRİN BAŞVURU MERKEZİ”
Başkan
Yalçın, Şeffaf Oda’ya gelen vatandaşların taleplerini toplayarak şehrin
hafızasını oluşturan bir merkez olduklarını ifade edip, “Vatandaşlarımız
belediyemiz başta olmak üzere resmi kurumlarla ilgili taleplerini bize
iletiyorlar. Biz, başta kendi belediyemizle ilgili talepler olacağını zannettik
ama SGK’dan tutun Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na, Büyükşehir
Belediyesi’nden Tük Telekom’a kadar bütün talepleri burada toplayıp yerlerine
ulaştırıyoruz. Yani burası şehrin ortak hafızasını oluşturan bir başvuru
merkezi oldu. Bundan da şikayetçi olmadık. Geçen hafta sayın valimizle yapılan
bir toplantıda İŞKUR’dan bir görevlinin burada bulunarak gelen iş taleplerini
hemen almalarını istedik. Önümüzdeki günlerde burada onlar da hazır
bulunacaklar.” şeklinde konuştu.
“GÖNÜL BELEDİYECİLİĞİ”
Gönül
belediyeciliğinin en güzel örneğini sergilediklerini kaydeden Başkan Yalçın,
“Vatandaşımızın işini görmekten, vatandaşımıza dokunmaktan, sıkıntılarını
çözüme kavuşturmaktan keyif alıyoruz. Bu, bizim AK Partili belediyelerin gönül
belediyeciliği formülüyle yürüttüğü bir hizmet.” ifadelerini kullandı.